CAMPER: De Dethleffs Evan 2014

Twee jaar geleden was ik al positief verrast door het prototype van de Dethleffs Evan en mijn hoop om hem ooit in produktie was niet onterecht.  Voor zo'n 57.000€ kan je hem nu bestellen in twee indelingen en 3 uitrustingsvarianten.
De Evan is slechts 5m65 lang en 2m15 breed zodat je ook wel eens een smaller straatje in kan rijden.  De Fiat Common Rail Turbodiesel beschikt over een 90l brandstoftank, ESP, ASR en een wegrijhulp.  Een Webasto-dieselverwarming zorgt ervoor dat de Evan ook in de winter kan gebruikt worden.

Het meubilair kan naargelang de behoefte modulair worden omgebouwd, zo kan je bijvoorbeeld de natte cel vergroten wanneer dat nodig is.  Zin in wat meer luxe?  Dan kan je optioneel op alle zitplaatsen individuele pilotenstoelen bestellen,met verstelbare rugleuning en zelfs in de lengte en deels in de breedte te verschuiven.
Achterin bevindt zich ook een ruime kleerkast en de natte cel, daartegenover de ruime keuken met 85 liter koelkast.  Je beschikt over twee ruime toegangsdeuren, eentje aan de zijkant en eentje achterin, handig ook om fietsen te laden of wanneer je de camper eens als transportwagen wil gebruiken.
De I 560 B beschikt over vier zit- en slaapplaatsen.  En zoals bij het prototype hoef je niet om te bouwen om te gaan slapen, aangezien je beschikt over een hefbed van 190x150cm boven de cabine en een (optioneel) bed van 205x142 in het hefdak.
De I 560 D biedt daarbovenop nog twee extra zitplaatsen, daarvoor moet je dan wel een hoge kleerkast opofferen.
De beschikbare uitrustingsvarianten zijn Active, Sport en Performance en verschillen zowel in design als in uitrusting van mekaar.







































Geen opmerkingen: