CARAVAN: de DETHLEFFS COCO (prototype) - in een licht cocon

Terwijl autobouwers de neiging hebben om motoren te 'downsizen', worden caravans steeds zwaarder.  Twee evoluties die er voor zorgen dat je een steeds zwaardere en dus duurdere trekauto nodig hebt.  Dethleffs wil met deze Coco alvast een andere kant op en wil een originele caravan bieden met een beperkt gewicht.
Op het Caravan Salon in Düsseldorf stelt Dethleffs het prototype van de Coco voor, een model dat er zeker volgend jaar komt maar nu nog even wordt afgetoetst met het grote publiek.  Kwestie van hier en daar nog wat details te kunnen verbeteren vooraleer hij op de markt komt. Wanneer dat in 2018 het geval is, dan moet de Coco overtuigen om drie redenen: zijn lichte gewicht, zijn multifunctionaliteit en zijn looks.  Een recept dat wel eens zou kunnen aanslaan.


Cocon

De Coco wil een gezellig cocon zijn, waarin het lekker 'cocoonen' is.  Op een relatief kleine ruimte wil hij toch een optimaal ruimtegevoel creëren.  Het buitendesign is sober en strak, in zwart-wit tinten.  Binnenin zijn elementen als de keuken, de lounge of zithoek multifunctioneel.  De zithoek achterin laat zich door het uittrekken van een opbergbox ombouwen tot een kingsize tweepersoonsbed.  Door de zitbanken te verschuiven kan je de bistro-tafel ook gebruiken als extra werkblad voor de keuken.  Een best originele indeling dus.  Ook het interieurdesign kiest voor sober en strak, met afgeronde hoeken.  Goed voor een echt lounge-gevoel.

Originele zonneluifel

De multifunctionele en originele oplossingen vind je niet enkel binnenin.  Zo beschikt de Coco over een ingebouwde zonneluifel die zowel aan de kant van de toegangsdeur als aan de achterzijde van de caravan voor schaduw zorgt.  Alles samen zorgt die voor een zonneterras van maar liefst 25 m2 rond de caravan.  Hij weegt leeg 638kg.  Wat hij gaat kosten is nog niet gekend.








Geen opmerkingen: